måndag 16 maj 2011

-2 kilo

Efter att ha gått upp i vikt under påskveckan så har jag nu gått ner de kilona plus lite till. Efter påskveckan slutade vikten på 84,5 kg. Upp från 83,7... oj nu ser jag när jag går tillbaka i bloggen att jag inte redovisat min vikt på hur länge som helst.. aja men så såg det ut i alla fall.

Nu idag när jag ställde mig på vågen så visade den 82,5 kg. Jag har gått ner 2 kg på en vecka (!). Egentligen vill jag inte gå ner så mycket för då är risken stor att jag förlorat muskelmassa och det vore riktigt tråkigt eftersom musklerna är bra att ha så man får mer förbränning.

Jag vet inte om jag har sagt det men har börjat använda viktklubb.ses tjänst och det funkar fint. Förrutom att jag inte fattar hur jag ska väga sammansatta måltider som tex kycklinggryta med ris och grönsaker för att få fram kalorierna. Jag menar en kycklinggryta innehåller ju mycket mer än bara kyckling och det är svårt att sära på allt. Plus att hur mycket kalorier det är beror ju på hur mycket sås och kyckling man tar. Aja får fortsätta göra som jag gör fast det är så bökigt men det får det vara tills jag får svar på hur jag ska göra.

Men nu tickar klockan iväg. Nu är det frukost till mig och tjejerna som står på schemat. Sen dagislämning sen är det träning på gymmet =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar