onsdag 13 april 2011

Ibland är det bra med dåligt samvete

Jag har haft lite dåligt samvete idag och igår att jag inte tränat så väldigt bra direkt. Jag ska köpa gymkort men då jag skolat in minsta dottern på dagis så har det vart svårt att få tid över. Måste ju dit och lära mig maskinerna med. Jag kommer ju se ut som en tok som fattar noll. Men vi är ju alla nybörjare någon gång.

Men dåligt samvete har jag haft. Därav 10 min cross i morse. Men benen va blytunga. När barnen var lämnade på dagis så ställde jag mig på wiit och gjorde diverse styrkeövningar. Det gav mig ännu mer dåligt samvete när jag verkligen märkte hur dåligt skick min kropp är plus att magen är i vägen. Jag tröstade mig framför ett avsnitt av Plastikturisterna men det gjorde inte saken bättre då man såg pinnsmala kroppar överallt.

Jag satte mig ner här och läste lite på nätet. Hittade en app till telefonen som heter Runkeeper. Laddade ner den och bestämde mig efter många om och men för att gå ut och gå.

4.11 km (5284 steg) blev det. Försökte gå fort men väl hemma märkte jag att det gick visst inte så bra då farten stannade på 5.65 km/h. Men nu har jag ju det i alla fall svart på vitt att något måste göras. Det visste jag ju redan innan. Men det var faktiskt sämre än jag trodde.

Pepp Pepp Pepp Nu ska här bli ändring!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar