torsdag 14 april 2011

Det blev ett annat inlägg

Tänkte skriva ett inlägg om mig själv förut. Men när jag satte mig och letade efter en inte alltför gammal bild så ringde telefonen. Det var min älskade vän Sara som ringde. Vi satt och snackade lite skit och då ringer det igen i telefonen. Tur man har att man kan ta emot flera samtal ibland!

Den som ringde var ingen mindre än Personalchefen på mitt gamla jobb. Jag ska jobba där i sommar och nu hade de fått en stor order och var ont om folk så han undra om jag kunde/ville jobba imorgon (!) och två veckor till. Klart jag ville det men problemet var att det var tvåskift och min man jobbar 5,5 mil härifrån och med hans tider kan han varken hämta eller lämna barnen på dagis. Men efter lite pusslande så hoppas jag nu att det ska vara löst. Han får åka bil när jag jobbar förmiddag och flickorna får vara lite längre på dagis när jag jobbar eftermiddag så att han hinner hämta dem. Så med det fixat ringde jag och tackade JA =D

Länge sen jag jobbade nu om man bortser från den dagen jag jobbade i hemtjänsten för att prova på. Rätt så exakt 3 år sedan. Ja nästan i alla fall. Det är någon dag sådär det skiljer. Den 18e april 2008 var den sista dagen jag jobbade. Sen blev jag sjukskriven pga buksmärtor... då hade jag så ont att jag inte kunde ta mig upp ur sängen. Den 23e april blev jag sjukskriven för prematur vattenavgång. 6e maj föddes vår första dotter <3 Sen var man föräldraledig till augusti 2009. Arbetssökande som gravid (=inga jobb) fram till 8 mars 2010 då vår andra dotter föddes <3. Nu har jag varit arbetssökande sen 4 april.

Där har ni varför jag inte arbetat. Så jag har inte bara varit hemma och fördröjt tiden i 3 år. Utan jag har haft den bästa perioden man har i sitt liv. Dock inte lika bra för kroppen då jag glömt av den totalt. Därför väger jag det jag gör idag.

Mina små flickor Juli 2010

1 kommentar: