onsdag 13 april 2011

Plastikturisterna

Ja då är vi inne på dag 6. Inte klokt. Det har snart gått en vecka. Jag är lite orolig hur denna veckan har gått faktiskt. Har ätit lite onyttigt, tränat lite för dåligt för att vara nöjd egentligen. Men men.. det är bara att försöka att få minus på vågen istället för plus i alla fall. Vi får väl se hur det blir.

Idag vaknade jag av att Johan inte kunde stänga av alarmet på min telefon. Jag har börjat ställa min telefon med för han lyckas försova sig om jag inte gör det. Men idag gick det inte stänga av alarmet. Han intstallerade Widgetlocker på den igår och det är det som krånglar misstänker jag för jag kunde inte stänga av mitt alarm heller när det ringde. Men i alla fall. Jag kunde i alla fall inte somna om så gick upp. Ställde mig på crossen 10 min. Hade velat stå mer, men jag bara orkade inte. Är så seg i kroppen idag. Eller tung är den.


Sen kröp jag ihop i soffan och tittade på ett avsnitt av plastikturisterna. Lite komiskt faktiskt. Va en tant som trodde att det bara var att göra en fettsugning trots att hon var överviktig. Hon hade ett BMI på 33 nånting har jag för mig. Allt fett sitter ju inte ytterst som många verkar tro. Det finns ju fett runt alla organen med ju. Det finns inga genvägar till en viktminskning. Det är hårt arbete som måste ligga bakom.

I slutet av programmet visade de henne o hennes gubbe när de var ute och gick. Hon gick med stavar. Men hon gick FEL. Vad jag lärt mig så gör de ingen som helst nytta på det sättet hon gick. Aja...så är det ibland. Jag kan ju inte så mycket jag heller men jag försöker lära mig i alla fall =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar