måndag 9 maj 2011

Jag lever men vart lite dåligt med motivation

Ja, jag lever fortfarande. Det är istället motivationen som inte varit den bästa. Dels var det viktuppgången i påsk, slutat att jobba så man får jobba mer själv på vikten och en annan stor bov. Noras kalas.
Men nu är jag tillbaka på banan igen. Idag beställde jag ett medlemskap på viktklubb.se och i eftermiddag ska jag köpa ett gymkort. Nu är det minsann dags att sluta lata sig. Man går inte ner i vikt utan att kämpa för det. Man gör det inte automatiskt utan man får jobba tills man är helt utmattad.


Men det ska jag göra. Vore helt fanatiskt att ha nått mitt mål om ett år. Jag ska göra mitt bästa för att hamna där. Jag vill verkligen detta. Jag vill må bra, jag vill känna mig nöjd, jag vill känna mig söt, jag vill känna mig fin och framför allt. Jag vill kunna leka med mina barn utan att vikten ska vara i vägen.

Nu är det nya tag! Igen... men det är bra att jag inser innan det gått alldeles för lång tid att jag måste ta tag i det. Jag har fortfarande en hel del kilon kvar men de ska bort. Så är det bara.

Jag har börjat känna att jag har ju faktiskt gått ner en hel del i vikt ändå. Mina byxor som jag precis fick igen men de satt på tok för hårt så jag använde dem inte för de var försmå. De är stora nu. Jag använder dem fortfarande men när jag är ute och går så tappar jag dem. Inne funkar de bra än eftersom det inte är så långa sträckor här.

Ett mål jag hoppas jag klarar är att gå ner sammanlagt 20 kg från starten i januari till min födelsedag i augusti. Jag är lite tveksam till om jag verkligen kommer att klara det. Men tappar jag inte motivationen fler gånger nu så kommer jag att klara de!

Jag sa till Johan idag med att han verkligen måste hjälpa mig och säga nej om jag vill ha något jag inte ska äta. Ibland är det självklart okej men inte så ofta det gärna blir om man börjar en gång. Lördagar har jag sagt att jag får äta lite gott men i rimliga mängder. Inte en hel chokladkaka här inte. Det är minsann slut med det nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar