onsdag 20 april 2011

88 dagar kvar

Med 88 dagar kvar så har jag kommit på att imorgon är det Skärtorsdag. Det innebär att nu kommer årets största godishelg. Men det bästa av allt är att jag känner mig inte så nämnvärt sugen på godis faktiskt. Känns kanonbra. Men för säkerhetsskull ska jag köpa lite Kvarg så jag kan göra mig en kvarg och funlightblandning framåt kvällen när sötsuget sätter in. Men ska faktiskt äta lite godis också. Det är ju ändå påsk.

Det svåra blir bara på Långfredagen för då ska vi iväg o äta Påskbuffé och det är ju alltid så lätt att äta för mycket. Men jag ska inte äta för mycket. Jag får inte äta för mycket för jag kommer må så dåligt efteråt. Det är skönt att ens tankesätt har blivit annorlunda. Det är så mycket lättare nu!

Träningen då? Det går la sådär. Jobbar ju nu och jag hinner inte med allt jag ska på dagarna. Jag måste lägga upp någon plan. Eller det är klart jag hinner om jag verkligen vill hålla på i 110% innan jobbet. Men jag prioriterar att leka med barnen och greja lite hemma. Jag försöker hitta sätt att få gratis träning på jobbet istället. Gå en extra gång, stå upp istället för att sitta ner, flytta kartongerna gärna de tunga kartongerna så musklerna får jobba lite.... var den som går iväg och mal och så fortsätter det. Hittills har det gett resultat i alla fall. Orolig för att det ska avstanna bara. Så det blir långpromenader i helgen sen hoppas jag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar