söndag 10 april 2011

Kvarg

Idag har jag testat detta Kvarg jag läst om på så många ställen. Inte fattade jag att det var Kesella. Men köpte inte Kesella utan jag köpte faktiskt Kvarg. Det var ju mycket billigare än Kesella. Jag och familjen har varit ute på Kållandsö och tittat till vår stuga idag. På hemvägen svängde vi förbi Lidl och handlade lite. Där hittade jag denna Kvarg. 500g för 13kr. Det är lagom. Så nu på kvällen testade jag och älsklingen en liten blandning som bestod av Kvarg, lite Fun Light och lite halvt om halvt frysta blåbär och hallon.

Till en början var det lite konstig smak. Kunde nog rört om lite mer för att få en bättre konsistens. Men mot slutet var det riktigt gott. Behövde bara vänja sig vid konsistens och smak lite =)
Detta är något jag kommer äta istället för glass i sommar. Eller klart jag kommer äta glass med men ska försöka undvika det lite granna så det inte bli som förra året då vi åt glass varje (!) dag.

1 kommentar:

  1. Intressant, haha, kvarg är en annan sak jag hört mycket om, precis som proteinpulver ;-) Ska ta och inhandla lite snarast...

    SvaraRadera